csr_webpage_bannery_3

O Kampanii

Na świecie

Avon Kontra Przemoc to kampania społeczna i edukacyjna zainaugurowana w 2004 roku w USA; obecnie prowadzona jest w ponad 50. krajach na całym świecie. Kampania zakłada walkę z przemocą domową wobec kobiet; działania w ramach tej społecznej inicjatywy w pierwszej kolejności budują świadomość istnienia problemu, edukacji w zakresie rozpoznania symptomów oraz możliwości pomocy osobom doświadczającym przemocy.

W Polsce

W Polsce kampania Avon kontra Przemoc została zainicjowana w 2008 roku. Celem akcji jest głośny i wyraźny sprzeciw wobec przemocy oraz wszelkich jej przejawów. Kampania pokazuje i uświadamia społeczeństwu, że walka z tym zjawiskiem jest konieczna. Wszelkie formy zachowania, które poniżają, naruszają godność i powodują cierpienie powinny być społecznie potępiane, a nie przemilczane. Przemoc nie może być tabu.

Istotę problemu dostrzegły również Gwiazdy, które swoim wizerunkiem wspierały inicjatywę. W ciągu pięciu lat akcję wsparło liczne grono znanych i lubianych osób, m.in.: Małgorzata Domagalik, Pani Prezydentowa Jolanta Kwaśniewska, Katarzyna Zielińska, Andrzej Krzywy, Robert Korzeniowski, Przemysław Saleta, Marek Włodarczyk, Robert Kudelski oraz Zofia Ragankiewicz.

Do tej pory partnerami merytorycznymi akcji były następujące organizacje: Fundacja Feminoteka, która uczestniczyła w kampanii od początku pojawienia się jej w Polsce oraz Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

Wszystkie działania w ramach kampanii prowadzone są dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów AVON „Powiedz STOP Przemocy!”