AVON Kontra Przemoc i Niebieska Linia razem w słusznym celu

27.11.2017

Od 25 listopada do 10 grudnia obchodzimy 16 Dni Działań Przeciwko Przemocy ze Względu na Płeć. To największa międzynarodowa inicjatywa poświęcona tematowi przemocy wobec kobiet. W wydarzeniu weźmie udział AVON wraz z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” IPZ, która specjalnie na tę okoliczność rusza z kampanią „(Nie)Bądź miła”.

plakat-16-dni11x17cali-logos-lineW ramach kampanii „(Nie)Bądź miła” przygotowane zostały cztery filmy video, pokazujące 4 różne formy przemocy wobec kobiet, na różnych etapach ich życia: przemoc fizyczną, psychiczną, ekonomiczną i seksualną. Pokazują one, że zjawisko przemocy nie ogranicza się wyłącznie do zadawania bólu fizycznego. Ten problem ma wiele twarzy, a obecność zachowań, które poniżają, naruszają godność i powodują cierpienie innych osób, może być dla nas niewidoczna gołym okiem. Kobiety doświadczają przemocy na wielu płaszczyznach – fizycznej, psychicznej, seksualnej czy ekonomicznej, ale tylko 30% kobiet zgłasza organom ścigania fakt doznanej przemocy, znaczna część takich przypadków pozostaje przemilczana. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie ma świadomość, jak możemy reagować, zarówno jako świadek przemocy, jak i ofiara.

Zbliżająca się kampania odbywa się pomiędzy 25 listopada (Międzynarodowym Dniem Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet), a 10 grudnia (Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka). Wybór tych dat to symboliczne podkreślenie faktu, że prawa kobiet są prawami człowieka. Poszczególne odsłony kampanii „(Nie)Bądź miła” będą publikowane co 4 dni na Facebooku. Większa świadomość tego zjawiska może zaowocować tym, że w przyszłości świadek przemocy postanowi zareagować, zamiast milczeć, a ofiara będzie wiedzieć, gdzie szukać wsparcia.

Współpraca AVON z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” trwa już ponad pięć lat. AVON wspiera Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska linia” i prowadzone w jej ramach poradnie: telefoniczną (22-668-70-70) i mailową (poradnia@niebieskalinia.pl), która działa codziennie od 12:00 do 18:00. To tam można szukać realnego wsparcia.

Więcej informacji na temat kampanii „(Nie)Bądź miła”: https://www.facebook.com/events/147270155898024/

Pierwszy spot kampanii:

 

Kontakt dla mediów:

AVON Cosmetics Polska

Marta Tustanowska

CSR Coordinator

Mobile: 789 226 677

e-mail: marta.tustanowska@avon.com

 

Garden of Words

Kinga Sobieraj

Senior Account Executive

Mobile: 533 339 050

e-mail: k.sobieraj@gardenofwords.pl